יום ראשון, יולי 16, 2006

סוף סוף ipod

סוף סוף הצלחתי להבין איך לסנכרן את הipod עם אוסף הדיסקים שהעברתי למחשב שלי (אומר עלי משהו?)
הבעיה היא שipod יודע לנגן קבצי mp3,aac וכו אבל את אוסף המוזיקה שלי המרתי לקבצי ogg.
אחרי חיפושים הגעתי למסקנה שהתכנה היחידה שיודעת להמיר בצורה אוטומטית לפורמט של ipod היא banshee.
אבל כדי לגרום לbanshee להמיר את את קבצי המוזיקה צריך להתקין מקודד לאחד מהפורמטים שipod מכיר, וכבר הזכרתי שזה דבר שלא קל לעשות בדביאן. אם מוסיפים את המקורות שהזכרתי ברשומה אפשר להתקין מקודד לmp3:
aptitude install gstreamer0.10-lame
וכך תופיע האפשרות למקודד לipod:

(התמונה לקוחה מאתר banshee)
החלק הבא לקח לי קצת זמן להבין... קודם כל צריך לגרור את השירים לipod ואחר כך ללחוץ על הipod וללחוץ על כפתור הסנכרון.
תופיע הודעה עם 2 אפשרויות:
  1. סנכרון אוטומטי
  2. סנכרון ידני
אני בחרתי בידני מכיוון שקיבולת הipod קטנה מלהכיל את אוסף המוזיקה שלי.
כמובן שהתהליך לוקח זמן כי המוזיקה צריכה לעבור קידוד ורק אחר כך מועברת לipod. אם הייתי מקודד מלכתחילה לmp3 התהליך היה מהיר בהרבה כמובן.
היתרון שהוא גם חיסרון; banshee שומר את הקבצים המקודדים כדי שבפעם הבאה התהליך יהיה קצר יותר, עובדה שכמובן מנפחת את נפח אוסף המוזיקה על הדיסק הקשיח.
הקבצים נשמרים בספריות המוזיקה עצמן בתיקיות ששמן:
.banshee-dap-* - *.mp3

אין תגובות: