יום שבת, אפריל 01, 2006

Remote Desktop Connection אבל לעגלה עם הלינוקס בבית.

נראה לי שזה יותר בלוג לשימוש עצמי מכיוון שאני מוצא את עצמי פותר בעיות שפתרתי קודם לכן רק ששכחתי את הפתרון הקודם...

בדרך כלל מספיק לי חיבור SSH עם Putty מהנייד של העבודה (WindowsXP - מה לעשות? - עבודה...), אבל לפעמים אני רוצה גם לראות את שולחן העבודה שלי. וחוץ מזה, אם אני מתכוון להתקין לאחרים לינוקס אני צריך דרך לעזור להם מרחוק.
אז מצאתי שתי דרכים:
  1. X over SSH.
  2. VNC over SSH.
בשביל האפשרות הראשונה צריך שרת X לWindows. מכיוון שכבר התקנתי Cygwin התקנה מלאה הוא כולל בתוכו גם את Cygwin/X.
מצד השרת צריך רק לדאוג שהשורה הבאה לא מרומרקת:
X11Forwarding yes
בקובץ
/etc/ssh/sshd_config
ובPutty:
כמובן - לא לשכוח להפעיל את שרת ה X על ה Windows.
נסו להפעיל glxgears.

בשביל האפשרות השנייה, בצד השרת יש להתקין tightvncserver ואז לכתוב משהו בסגנון:
tightvncserver :1 -geometry 800x600 -depth 16 -name home
בPutty:
חשוב מאוד שמספר הפורט המרוחק הוא בצורה 59xx כאשר אם קבענו tightvncserver ב 1 אז 5901 וכו...
אחרי החיבור בPutty, ב vncviwer יש להכניס את הכתובת 127.0.0.1:1.
היתרון בשיטה השנייה היא יכולת להתחבר ולעזור למישהו מרחוק.

תוספת:
כדי להפעיל gnome - צריך להוסיף לקובץ xstartup שנמצא בספריית .vnc של המשתמש שדרכו נכנסנו את השורה הזאת:
gnome-session &

פרטים נוספים:

אין תגובות: