יום שבת, אפריל 29, 2006

אתרים בתקן W3C

זה פשוט לא ילך ככה. אני צריך להתקין מחשבים לכל מיני אנשים שלא מתמצאים או לא נגעו במחשב.
בדרך כלל, המחשב ישמש בעיקר לגלישה באינטרנט, אי מיילים ותמונות. ולאן גולשים אנשים? - לבנק, לקופת חולים וכו...
ומה הדרישות של רוב הבנקים ואתרי קופות החולים? IE.
וזה אומר בפשטות שהלקוח חייב לקנות מערכת הפעלה לא זולה של מיקרוסופט. ואל תכתבו לי על wine כי אני מכיר וגם התקנתי אותו בעבר אבל זה לא זה (לא ביקורת על הפרויקט עצמו). לא תמיד ההתקנה עוברת, יש בעיה עם עברית, יש בעיה עם אתרי https ובכלל למה שלא יתמכו בדפדפנים אחרים?
אם כל אתר היה נבדק לעמידה בתקן w3c, היה בעל האתר יכול להיות בטוח שהוא יתאים לכל דפדפן. דרישה לא קשה מידי.
ובכלל למה אני מתעקש לא להתקין מערכת הפעלה של מיקרוסופט? לאו דווקא מכיוון שהיא קניינית כי בעיות דומות יש גם לבעלי mac, אלא מכיוון שניתן לגרום לה לפעול ולהראות איך שאני רוצה. ומניסיוני, windows מאוד מבלבלת משתמשים חדשים כאשר בעזרת שינוי והתאמה של מנהל חלונות אני יכול לגרום לשימוש במערכת ההפעלה להפוך למשחק ילדים.
אני חושב שאני אפנה לעמותת המקור - נראה אם הם יכולים לעזור לי בנושא.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

היי
אז למה באמת משרדי הממשלה, בנקים, קופות חולים וכל השאר שאמורים להיות בעלי אתרים תקניים (באופן מובן מאליו) לא עושים זאת?

לדעתי ישנן מספר סיבות לכך. קודם יש את בעית החוסר מודעות. רוב הסיכויים שאותם משרדים מבקשים מחברות אחרות לבנות את אתריהן, ולא תמיד דורשים אתר תקני.
אותם חברות, לעיתים עושים עבודה סוג ב'.

עקב כך שהדרישה בשוק אינה גדולה מספיק, ואין הרבה אנשים ש"עושים רעש" (ופשוט משתמשים ב־IE במקרה הצורך), מונע מאותם משרדים לתקן את הבעיות באתרן.

דבר אחרון, אינטרנט אקספלורר מאוד מבוגג בכל מה שקשור לעמידה בתקן. לא פעם כתבתי אתרים תקניים לחלוטין ואקספלורר היה היחיד שלא הציגם כראוי.

יש עוד כמה סיבות שלדעתי מונעות מהשוק לבנות אתרים תקניים, אבל כבר כתבתי יותר מדי... :)

וכהערת אגב: הרבה יותר קל לי לעבוד לפי התקן. כאשר יש כללים ברורים שאומרים מה לעשות, פיתוח אתרים לא הופך יותר לניחוש.