יום ראשון, אפריל 30, 2006

אובונטו לינוקס מוביל את דביאן

אתמול קיבלתי מחשב חדש (יותר) מזה שהיה לי. מדובר בפנטיום 4 עם 512MB זיכרון, כרטיס מסך של ati צורב dvd - שדרוג משמעותי בהשוואה לקודם.
התחלתי את התקנת הדביאן והופתעתי לגלות שלב חדש בהתקנה:
האם אני רוצה שמשתמש root לא יוכל להיכנס למערכת = שימוש בsudo?
כאן ניכרת ההשפעה של מפתחי אובונטו לינוקס על ההפצה אבא ממנה יצאה - דביאן. בינתיים אני רואה בזה בעיקר ברכה מכיוון שהרבה מפתחים חוזרים לכיוון האובונטו=דביאן ודביאן בעץ הלא יציב מתחיל להתקרב לbleeding edge.

דעתכם בנושא?

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תגיד לי משהו,
לכרטיס המסך יש דרייברים שעובדים כמו שצריך?
שמעתי שמועות משונות שלחברה הזו יש תמיכה גרועה בלינוקס..

Yuval אמר/ה...

היי! מזל טוב - ה talkback הראשון שלי!
באמת קראתי שati לא נחמדים במיוחד ולא עוזרים לקהילת הקוד הפתוח. אבל ממאמר שקראתי לפני שנתיים בערך הם הקימו מחלקה לכתיבת דרייברים ללינוקס ואני מתאר לעצמי שהאיכות שלהם תלך ותשתפר. בכל מקרה יש לי כרטיס radeon ve שהוא כרטיס ישן יותר והדרייברים שלו הם לא הקניניים של ati אלא הגיעו מפרוייקט ה dri. הבעיה היחידה שהיתה לי איתם עד עכשיו זה בשימוש עם כרטיס הטלויזיה - ניסיתי לראות וידאו במחשב בעזרת xawtv ואם הdri היה מופעל אז המחשב נתקע לגמרי. בלי האצת חומרה הוא עבד בסדר.

ושוב תודה על הtalkback!

Shmoolikipod אמר/ה...

תתחדש! אחלה בלוג, בהחלט שווה לתפוס לי סמנייה =]

Yuval אמר/ה...

תודה רבה!
אני מבטיח לכתוב עוד!