יום חמישי, נובמבר 30, 2006

blowfish

פתרון לבעיה שעיכבה אותי היום בעבודה.
החלטתי לחזור ולהתקין במחשב האישי שלי בעבודה דביאן.
ההתקנה עברה חלק ובמהירות. הבעיה התגלתה בנסיון להכנס למערכת לא כroot אלא בשם המשתמש שלי.
אקדים ואומר שאצלינו משתמשים בNIS לניהול המשתמשים.
התחלתי לנסות ולבדוק מה הסיבה. כאשר נכנסתי כroot ועשיתי su - yuval ההתחברות הצליחה וקיבלתי את תיקיית הבית שלי שיושבת על השרת. אך כאשר ניסיתי להכנס למערכת מקומית או דרך ssh פשוט לא יכולתי להכנס.
בדיקה לתקינות הNIS client בעזרת הפקודה ypcat החזירה לי את המידע מהשרת.
בשלב שהייתי קרוב לוויתור העלה מרק רעיון - הוא הגדיר את שיטת הצפנת הסיסמא בשרת כblowfish וייתכן שדביאן לא תומכת בה כברירת מחדל. נסיון קצר של שינוי הסיסמא שלי בלבד להצפנת crypt הוכיח שאכן זאת הבעיה וחיפוש ממוקד יותר בגוגל העלה את התשובה:
  1. aptitude install libpam-unix2
  2. החלפת כל המופעים של pam_unix.so בpam_unix2.so בספרייה /etc/pam.d
  3. באותה ספרייה לשנות את הקובץ :common-password
    password required pam_unix2.so nullok use_authok obscure min=9 max=72 blowfish
להוראות יש המשך שנוגע למחשבים שכבר מוגדרים בו משתמשים עם ססמאות crypt. מכיוון שלי היה משתמש אחד בלבד - root פשוט שיניתי את הסיסמא שלו על ידי הפקודה passwd root. חשוב מאוד לבצע את השלב הזה לפני restart למחשב! אחרת הסיסמא שמוצפנת כcrypt תנסה להפתח בblowfish.

אין תגובות: