יום רביעי, נובמבר 01, 2006

Debian vs OpenSuse

כשהגעתי למקום העבודה החדש שלי, קיבלתי מחשב (AMD Hammer 64bit + ATI FireGL420).
במחשב הותקנו WindowsXP ו OpenSuse 10.0.
בWindows כמעט ולא השתמשתי לבדיקה אחת, כל שאר הזמן אני עובד בWindows.
כמובן, שאחרי יומיים בערך, שאלתי אם תהייה התנגדות לכך שאתקין Debian במקום - לא הייתה שום התנגדות
אחרי שבועיים של עבודה עם Debian Unstable על מחשב 64bit ועבודה בסביבה שבה כל תוכנה מגיעה בצורת RPM חזרתי והתקנתי OpenSuse 10.1.

הסיבות למעבר לDebian:
  1. עקרון - Debian מפותחת על ידי הקהילה וכך גם מאגר החבילות העצום שלה. מצד אחד עבדה זאת מבטיחה מערכת הפעלה פתוחה תמיד שלא תיעלם במקרה של פשיטת רגל של חברה ומצד שני קצב ההתקדמות ופתירת באגים תלויה בקהילה ולא ניתנת ללחץ משום כיוון. הקצב האיטי גרם לרבים לעזוב את Debian לטובת Ubuntu. לUbuntu גב כספי חזק וכמובן שהבסיס שלה מצוין (Debian). יש לשים לב שמאז Ubuntu גם דביאן מתקדמת בקצב מהיר יותר והיום לעבוד עם Debian unstabel זה כמעט bleeding edge.
  2. הכרות - במקום העבודה הקודם שלי התקנתי Debian כדי לארח התקנת Bugzilla ומאז גם המחשב הביתי שלי מריץ Debian (אין לי Windows בכלל!!!). למרות שכמעט כל התקנת לינוקס דומה ועובדת אותו דבר אני מכיר את Debian זמן רב ונח לי איתה.
  3. aptitude - בכל מקום שמדברים על Debian מדברים על מנהל החבילות הכל כך נח apt. זה בעצם שיפור של המקור. התכונה החשובה ביותר היא שהסרת תוכנה מסירה גם את כל חבילות התכנה שהותקנו רק בגלל תלות וכך המערכת נשארת נקייה.
  4. pure 64bit - רציתי מערכת 64bit אמתית. כל תוכנה שמותקנת קומפלה במיוחד למערכת 64bit.
הסיבות לחזרה לOpenSuse:
  1. זאת מערכת הלינוקס שעליה עובדים בפרוייקט שלי - במקום העבודה החדש שלי, סביבת העבודה וכל התכנות, דרייברים חבילות וכו נמצאות בצורת RPM. רובן למערכות 32bit או ia64. כאן יקפצו כולם וישאלו למה אני לא משתמש בalien - מכיוון שלגרום לalien לעבוד על חבילה ל32bit על מחשב 64bit ללא ספריות 32bit וללא chroot של 32bit זה סיוט. בopensuse וגם לדעתי בubuntu והפצות אחרות ההתקנה היא של סביבה מעורבת שפשוט עובדת.
  2. RPM ל - 32bit
  3. pure 64bit
  4. בעיה בסדר עליית NIS וautofs - ספריות הבית נמצאות בשרת אחד ולא כל אחד על המחשב שלו. לכן אנחנו משתמשים בnis וautofs. בDebian יש באג פתוח על נושא סדר העלייה של השירותים ולכן הייתי צריך ליישם מעקף לא נח במיוחד. בopensuse זה פשוט עובד.
  5. yast2 - לעניות דעתי הדבר היפה ביותר בopensuse. כמה קל להגיע ולכוון כל פרט במערכת yast שוחררה לרישיון פתוח ואני מקווה שמישהו יהפוך אותה לחבילת Debian.
הסיבה שבעטייה אני שוב מתגעגע לDebian:
  1. aptitude - בopensuse 10.1 נתקלו רבים בבאג מרגיז במנהל החבילות והעדכונים שלyast. ברוב המקומות ממליצים להשתמש במנהל חבילות חדש שעובד גם בDebian שמו smart. המחשבה מאחורי מנהל חבילות חדש זה הוא פיתוח מנהל חבילות כלל לכל סוגי החבילות (deb או rpm וכו) שירוץ על כל ההפצות. המחשבה נחמדה ודומה אפילו לapt וaptitude אבל אין כמו המקור. הבעיה העיקרית לדעתי היא אטיות, נסו להריץ smart update שיש לכם ערוצים רבים או aptitude update ותראו את ההבדל.
  2. bleeding edge - בטח יצחקו המכירים את debian אבל עובדה, כשמשתמשים בdebian unstable ובפקודת aptitude dist-upgrade המערכת יודעת להתקין חבילות חדשות אפילו אם שונה שמן או חבילות התלויות בהן. בopensuse אם מבצעים upgrade הוא תמיד מיוחד לאותה גרסה - 10.1 או 10 או גרסת הפיתוח והמעבר בניהם לא פשוט כל כך. קצת כמו לעבוד עם debian sarge וbackports.

5 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אפשר לקבל קצת יותר הסברים על ההבדלים והסיבות. הפוסט הנוכחי קצת כתוב כמו מברק.

Yuval אמר/ה...

צודק! זה מה שקורה שכותבים post במחצית של משחק כדורגל.
אני מקווה שהמצב טוב יותר עכשיו. אם לא אשמח להרחיב בכל נושא.

אנונימי אמר/ה...

now i get it :)

omri

אנונימי אמר/ה...

קבל ח"ח. שכתבתי את התגובה חשבתי שאני קצת חוצפן.
כל הכבוד שהרמת את האתגר.

Yuval אמר/ה...

עמרי - לשאלות אתה יודע איפה למצוא אותי...

דב - אין בעיה! אתה צדקת ב100%.
אני מקווה שתמשיך לקרוא להנות ולהגיב!